Zašto je važno tražiti i imati podršku

podrska1

Kada sam posvojila djecu našla sam se u situaciji općeg kaosa. Naš život se preokrenuo naglavačke, a moj pogotovo. Odjednom se dnevni ritam, prioriteti, ma sve promijenilo. Odjednom umjesto da idem svako jutro na posao i odobravam izvještaje i pratim trošenje sredstava na milijunskim projektima, ostajala sam doma te sam morala izmišljati kako da osmislim dan sebi i šumskim princezama. Odjednom sam ostala sama. O roditeljstvu i odgoju nisam znala ništa. Nisam znala  ponaša li se dijete normalno ako mi je stalno za petama ili ne želi nešto jesti ili uzima kanticu drugom djetetu u pješčaniku ili zanovijeta. Nisam zna je li normalno da petogodišnjakinja ne zna crtati i ne zna boje. Gledajući unatrag od svega toga me najviše ubijala samoća i nemogućnost da se s nekim pošteno ispričam na tu temu, onako iz dubine duše. Isplakala bi se ja mojoj mami, sestri, prijateljici, međutim nije to bilo to. Zašto? Zato jer kada si posvojitelj (kao i kad imaš dijete s posebnim potrebama, kada si neplodan, kada imaš rak, kada okrećeš novu stranicu u životu, kada si pred teškim odlukom i sl.) najbolje te može razumjeti onaj koji prolazi isti ili sličan put kao i ti. Jer toj osobi možeš reći: „teško mi je“, „bojim se“, „ne znam što da radim“ i ta osoba te neće osuđivati, neće ti pametovati, neće ti reći kako sve krivo radiš već će biti podražavajuća.

Drugim riječima treba ti podrška. Ovdje ne mislim da lažnu podršku koju ti pruža neko jer si mu jako drag ili želi nešto od tebe. Takve vrste podrške nisu ni najmanje dobre jer kod njih lako upadamo u stupicu misleći ili da radimo sve savršeno ili , što je još gore, da će ta osoba biti uvijek kraj nas. Ovdje govorim o podršci koja daje vjetar u leđa, podršci koja liči na ispruženu ruku kada si na koljenima. Podršci koja osnažuje toliko da mi kasnije možemo vratiti istom mjerom kada nekome podrška bude potrebna. Smatram da se osnažujuća podrška može dobiti na različite načine: ponekad je dovoljan i pogled, gesta, jedna riječ. Nije nužno da dolazi od osobe koja je pored nas, već ta osoba može biti miljama daleko.

podrska2

Podrška mi je važna zato što se na taj način osnažujem i spremnija sam se suočiti sa izazovima koji mi predstoje. Tako osnažena pružam podršku dalje. Najbolji primjer mi je posvojiteljska zajednica. Sama činjenica da razmjenjujemo iskustava i da pričamo jedni drugima kroz što smo prošli i kroz što prolazimo puno znači, jer se međusobno razumijemo i ne preispitujemo, niti osuđujemo, a na kraju se i dobro nasmijemo. Također kada sam počela pisati blog mislila sam da će to biti još jedan u nizu mojih pomalo osamljenih igrarija, međutim nekako sam se s vremenom povezala s ljudima koji pišu o sličnim stvarima, čije stavove dijelim i iz čijih postova mogu naučiti. Podrška je dolazila u obliku njihovih pozitivnih komentara, ali i od komentara ljudi – poznanika, koji bi mi rekli da me čitaju i da im se sviđa to što ja pišem. I sada kada se nalazim na jednoj novoj prekretnici života u moj život su ušle neke osobe koje su me podržale i ohrabrile rekavši mi da mogu ja to, te mi na taj način pomogle da moju ludu ideju polako počnem pretvarati u djelo.

Razmišljajući u zadnje vrijeme o podršci shvatila sam da:

  1. ako je ne tražiš nećeš je ni dobiti – mislim da nitko ne šeće okolo i pita „Treba te li možda podršku?“, ne nema takvog, bar ga ja nisam srela.
  2. se ne smijemo bojati tražiti podršku – o strahu kao kočnici sam pisala. Bojimo se tražiti podršku jer bi drugi možda mogli misliti da smo jadni, slabi. Ne nismo, već smo bili predugo jaki i više ne možemo. Također, s druge strane, ne možemo upravljati mislima drugih ljudi tako da se s tim ne treba ni opterećivati. Dugo mi je trebalo da potražim podršku, sada kada me uhvate gore spomenuta negativna razmišljanja promislim: „što je najgore što mi se može dogoditi?“ Najgore je da me odbiju. Ako se to i dogodi znam da to i nije bilo mjesto na kojem sam ju trebala tražiti. I onda idem dalje.
  3. podršku treba tražiti na pravim mjestima – Prije neki dan sam predavala potencijalnim posvojiteljima u sklopu pripreme za posvojenje. U jednom trenutku sam im rekla da imaju pravo se požaliti da im je teško, ali naravno da ne učine to svojoj socijalnoj radnici ili susjedi, već da si nađu krug ljudi u kojima to mogu reći. Važno je okružiti se ljudima koji su prošli isto ili slično što i vi i koji su pozitivni i otvoreni.
  4. ako ne nađete mjesto za podršku stvorite ga sami te na taj način ohrabrite i osnažite one koji ju trebaju. Podrška je vrlo recipročna stvar i pružajući podršku drugima na neki način i primate od drugih te se i vi osjećate osnaženo.

podrska3

2 thoughts on “Zašto je važno tražiti i imati podršku

  1. Ovo je jako dobro rečeno. Svima ponekad treba podrška, posebno kad se nađu na nepoznatom terenu ali većina ljudi očekuje od drugih da im čitaju misli i da ponude sami pomoć. Takvi se načekaju, a tko ne pita taj ne dobije. Podrška je posebno važna u ovakvim situacijama u kojima se ne nalazi puno ljudi u našoj okolini. Posvojenje je tema o kojoj se ne priča dovoljno, barem se ja s njom nisam susrela..a vjerujem da je teško i puno izazova. I moram priznati da mi se srce slomi kad čujem kako dijete od 5 godina ne zna raspoznavati boje. Čovjek se stvarno zapita kakvu skrb ta jadna djeca dobivaju u domovima..U svakom slučaju, pohvale i za tekst i za cijeli blog koji se bavi važnim temama.

    Liked by 1 person

  2. Hvala ti Ivana, i ovo je podrška :). Da otvorila sam temu posvojenja jer mislim da se malo o njoj govori. Pogotovo se ne govori o tome da svaki dan za djete bilo u disfunkcionalnoj obitelji bilo u instituciji je previše. Da moja starija nije znala boje, nije znala puno toga i dan danas joj nedostaju pojmovi, što se automatski odražava na uspjeh u školi. A zato jer puno toga nije znala kad je izuzeta iz obitelji nitko se u domu nije htio baviti s njom previše. Začarani krug socjalen zapuštenosti.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

