Svako zlo za neko dobro ili kako sam našla svoj gorki zalogaj

book-and-photo

Elizabeth Gilbert u svojoj najnovijoj knjizi Velika magija piše o gorkom zalogaju. Gorki zalogaj  je ono loše koje dolazi s našim težnjama i željama. Pitanje je jedino koliko nam je stalo do te težnje i želje da onda izdržimo i taj gorki zalogaj. Mnogo sam puta u životu kada sam došla do tog lošeg,  u nečemu doživjela neuspjeh ili razočaranje. moja najčešća reakcija je bila odustajanje. I kada sam odustajala tješila sam sebe  da nisam ja za to ili da nisam dovoljno dobra ili još gore odustajala sam  jer sam se bojala što će drugi reći. Ali vrijeme i godine su učinile svoje…

I tako prošle subote sam bila pozvana na razgovor s jednim poznatim fotografom koji je tražio kandidate za  jednodnevno adventsko snimanje  u Zagrebu. Čim sam upala u uži krug mojoj sreći nije bilo kraja, jer prije se možda ne bih ni prijavila uz izgovor da sreća i uspjeh nisu za mene. Vjetar u leđa za prijavu mi je dala činjenica da je jedna moja fotografija izabrana među deset najboljih te je neko vrijeme bila i izložena.  Prijavila sam se ne očekujući mnogo. Na razgovoru su nam rekli da se prijavilo 80tak ljudi da je izabrano 40, a da na snimanje ide 15.  Šanse su bile male.  Nekoliko sati nakon razgovora saznala sam da nisam prošla. E da mi se to dogodilo prije godinu dana situacija bi bila u potpunosti drugačija, tada bi najvjerojatnije učinila ove dvije stvari:

  1. hiper bi analizirala intervju- vagala bih svaku svoju izgovorenu riječ – pokušala bih dokučiti što sam krivo rekla
  2. otišla bih kući tužna, isfrustrirana, govoreći si da nije to za mene i da se manim ćorava posla, i s vremenom bih prestala fotografirati

Međutim ovoga puta se nije dogodilo ništa od toga. Kada sam saznala da nisam prošla nazvala sam zakonitog i to mu rekla. U njegovom glasu sam osjetila komadić tuge, rekao mi je „Žao mi je“, moj odgovor me i samu iznenadio: „Nema veze“, odgovorila sam “nemoj da ti bude žao, ogromni uspjeh je već to što sam uspjela ući u uži krug, znači primjećena sam. Znaš“, dodala sam, „ne bi bilo dobro da sam uspjela, slava bi me ponijela i vjerojatno bih umislila da sam Annie Leibovitz.“  Također, umjesto da odem doma tužna i isfrustrirana otišla sam zadovoljna jer sam upoznala zanimljive ljude koji vole fotografiju i stekla pokojeg novog FB prijatelja/icu s kojim/ kojom mogu razmijeniti mišljenje. Nisam analizirala svoje odgovore previše, samo malo. Zapravo samo jedan, onaj na pitanje „Što bi ti mogla naučiti ljude koji su tu na razgovoru. Odgovorila sam nešto tipa da ne znam baš, a tek kasnije mi je palo na pamet da sam trebala reći da bi ih mogla naučiti igrati softball. Kakve vi to lude fotografije bile.

I tako kao da se sve poklopilo. Čitajući prije neki dan Elizabet Gilbert, sjetila sam se događaja od subote i moje reakcije nakon što nisam ušla među 15 odabranih. I tada sam shvatila  da je fotografija (i pisanje, ali o tome neki drugi put jer je moj odnos s pisanjem jako kompleksan) ona stvar radi koje bi mogla izdržati i najneugodnije elemente posla. Da bih zbog kreativne energije koju osjećam kad imam fotoaparat u ruci mogla progutati mnoge gorke zalogaje.  Prvi takav zalogaj se dogodio u subotu. I znate što nije bio previše gorak, onako kao kad jedete amareto kolačić;  i gorak i sladak i zove na još.

Nije mi bilo lako pronaći moj gorki zalogaj, jer prije nego što sam ga pronašla morala sam otići na jedno veliko putovanje rasta i učenja o samoj sebi, koje još traje, ali tren kada sam spoznala što je to što uistinu želim ne bih za ništa mijenjala.

2 thoughts on “Svako zlo za neko dobro ili kako sam našla svoj gorki zalogaj

Leave a Reply

