Hrabrost

hrabrost

U zadnje vrijeme se često pitam što je hrabrost.  Za mene su hrabri ljudi koji slijede svoje snove, koji žive svoje snove, koji rade ono što vole (uz naznaku da pri tome čine dobro sebi i drugima i nikoga ne uništavaju, ozljeđuju ili povrjeđuju u proces). Ja uz hrabrost vežem promjenu, ali promjenu koja se dogodila,a ne promjenu koja se želi, pa se čeka pa se o njoj mašta pa se ništa ne učini po tom pitanju.

Mi, ljudi, lako zapadamo u kolotečinu, teško se mijenjamo jer je lako živjeti po ustaljenim obrascima koje su nam usađeni od djetinjstva. Naravno sve je to u redu, ako nas taj ustaljeni obrazac ne žulja, ako nam nije jako tijesan. Ali što ako je? Meni ustaljeni obrasci su slični Matrixu na kojeg Morpheus upozorava Neo-a na početku istoimenog filma. Oni su za mene tlačiteljski, oni u meni ubijaju kreativnost, oni me svode na puko preživljavanje i automatizirano obavljanje svakodnevnih poslova, oni mi ubijaju želju za uživanjem, želju za življenjem u trenutku. Imam strahovitu potrebu riješiti ih se. I da znam netko bi mogao reći, a zašto ih se onda ne riješiš?! Odgovor je jednostavan strah od nepoznatog, strah od gubitka sigurnosti.

U četiri desetljeća svoga života primijetila sam da je kod ljudi odmak od ustaljenih obrazaca najčešće uvjetovan vanjskim faktorima npr. nekom bolešću, slomom živaca, smrću drage osobe ili gubitkom posla. U tim trenucima izvanjski faktor je bio poticaj da se pojedinac nađe na prekretnici te oni, za mene hrabri, tada biraju neki drugi put, koji nije ustaljen i koji ne podrazumijeva “Živi da bi radio, trči da bi zaradio„. Dio tih ljudi nađe neki mir i sreću koja definitivno prkosi svim zakonitostima onoga čime nas hrane od prvih dana života. E vidite ti ljudi su za mene hrabri, ti koje odluče prkositi zakonitostima svijeta i zaokrenu svoj život u pravcu pronalaženja vlastitog puta.

Ja osobno sam na prekretnici i gledam onaj lijepi putić i gledam onaj za koji znam da je moj, premda nije utaban i nećkam se i borim se, premda mi je ustaljeni obrazac postao već odavno pretijesan.

Leave a Reply

